Platforma Biometrii Behawioralnej

Innowacyjne narzędzie autoryzujące

Biometria behawioralna

Do grupy już wdrożonych w BIK rozwiązań wykrywających fałszywe wnioski kredytowe w bankach oraz systemu ochrony wszystkich transakcji online z poziomu weryfikacji urządzeń, dołącza kolejny innowacyjny mechanizm – biometria behawioralna. To technologia opracowana przez spółkę Digital Fingerprints, należącą do Grupy BIK.

BIK wzmacnia swoje dotychczasowe kompetencje w budowie sektorowych systemów i usług antyfraudowych i rozwija Platformę Biometrii Behawioralnej.

Dzięki biometrii behawioralnej bank będzie w stanie wychwycić i odpowiednio zareagować w sytuacji, gdy klient - świadomie lub nieświadomie - przekaże kontrolę nad swoim urządzeniem innej osobie, lub gdy urządzenie zostanie przejęte w sposób nieautoryzowany.

Biometria behawioralna jest uznana za metodę silnej autoryzacji klienta przez European Banking Authority. Banki, które skorzystają z tej technologii, nie muszą implementować innych mechanizmów autoryzacji, takich jak tokeny, SMS czy aplikacje mobilne.

Biometria behawioralna jest nowym czynnikiem autoryzującym. Oprócz tych rozwiązań, które banki już stosują, a co wynika z dyrektywy PSD2, czyli elementów wiedzy (login i hasło) i posiadania (powiadomienia na posiadane urządzenie mobilne klienta) pojawia się trzeci element  identyfikujący użytkownika – jego cechy zachowania.

Innowacyjna technologia ochroni każdego

System bezpieczeństwa bazujący na biometrycznym profilu zachowania klientów, pozwala na identyfikację oszusta w czasie rzeczywistym niezależnie od aplikacji czy urządzenia z jakiego korzysta. Podlega on systematycznemu uaktualnianiu. Gdy nasze zachowanie z czasem się zmieni, podobnie model będzie się zmieniał razem z nami.

Co istotne, system ten nie koncentruje się na treści, a wyłącznie na sposobie pisania na klawiaturze, na sile lub szybkości uderzania w przyciski, na charakterystyce korzystania z myszy komputerowej czy aplikacji mobilnej.

Algorytmy do budowy profili opracowane zostały z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i przy użyciu procesów machine learning. Model biometryczny potrafi wychwycić anomalie w zachowaniu użytkownika, co pozwala wykryć oszukańczą operację oraz ostrzec np. bank przed nieuprawnionym przelewem z konta albo złożeniem wniosku kredytowego.

Szukasz rozwiązania dla swojej firmy?

Zamów kontakt z doradcą

to pole jest wymagane
to pole jest wymagane
to pole jest wymagane
to pole jest wymagane
Zgoda jest wymagana
Zgoda jest wymagana
Zgoda jest wymagana