Innowacyjne narzędzie autoryzujące
Do grupy już wdrożonych w BIK rozwiązań wykrywających fałszywe wnioski kredytowe w bankach oraz systemu ochrony wszystkich transakcji online z poziomu weryfikacji urządzeń, dołącza kolejny innowacyjny mechanizm – weryfikacja behawioralna. To technologia opracowana przez spółkę Digital Fingerprints, należącą do Grupy BIK.
BIK wzmacnia swoje dotychczasowe kompetencje w budowie sektorowych systemów i usług antyfraudowych i rozwija Platformę Weryfikacji Behawioralnej.
Dzięki weryfikacji behawioralnej bank będzie w stanie wychwycić i odpowiednio zareagować w sytuacji, gdy klient - świadomie lub nieświadomie - przekaże kontrolę nad swoim urządzeniem innej osobie, lub gdy urządzenie zostanie przejęte w sposób nieautoryzowany.
Weryfikacja behawioralna jest uznana za metodę silnej autoryzacji klienta przez European Banking Authority. Banki, które skorzystają z tej technologii, nie muszą implementować innych mechanizmów autoryzacji, takich jak tokeny, SMS czy aplikacje mobilne.
Weryfikacja behawioralna jest nowym czynnikiem autoryzującym. Oprócz tych rozwiązań, które banki już stosują, a co wynika z dyrektywy PSD2, czyli elementów wiedzy (login i hasło) i posiadania (powiadomienia na posiadane urządzenie mobilne klienta) pojawia się trzeci element identyfikujący użytkownika – jego cechy zachowania.
System bezpieczeństwa bazujący na biometrycznym profilu zachowania klientów, pozwala na identyfikację oszusta w czasie rzeczywistym niezależnie od aplikacji czy urządzenia z jakiego korzysta. Podlega on systematycznemu uaktualnianiu. Gdy nasze zachowanie z czasem się zmieni, podobnie model będzie się zmieniał razem z nami.
Co istotne, system ten nie koncentruje się na treści, a wyłącznie na sposobie pisania na klawiaturze, na sile lub szybkości uderzania w przyciski, na charakterystyce korzystania z myszy komputerowej czy aplikacji mobilnej.
Algorytmy do budowy profili opracowane zostały z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i przy użyciu procesów machine learning. Model biometryczny potrafi wychwycić anomalie w zachowaniu użytkownika, co pozwala wykryć oszukańczą operację oraz ostrzec np. bank przed nieuprawnionym przelewem z konta albo złożeniem wniosku kredytowego.
Zamów kontakt z doradcą