Platforma Weryfikacji Behawioralnej

Innowacyjne narzędzie autoryzujące

Weryfikacja behawioralna

Do grupy już wdrożonych w BIK rozwiązań wykrywających fałszywe wnioski kredytowe w bankach oraz systemu ochrony wszystkich transakcji online z poziomu weryfikacji urządzeń, dołącza kolejny innowacyjny mechanizm – weryfikacja behawioralna. To technologia opracowana przez spółkę Digital Fingerprints, należącą do Grupy BIK.

BIK wzmacnia swoje dotychczasowe kompetencje w budowie sektorowych systemów i usług antyfraudowych i rozwija Platformę Weryfikacji Behawioralnej.

Dzięki weryfikacji behawioralnej bank będzie w stanie wychwycić i odpowiednio zareagować w sytuacji, gdy klient - świadomie lub nieświadomie - przekaże kontrolę nad swoim urządzeniem innej osobie, lub gdy urządzenie zostanie przejęte w sposób nieautoryzowany.

Weryfikacja behawioralna jest uznana za metodę silnej autoryzacji klienta przez European Banking Authority. Banki, które skorzystają z tej technologii, nie muszą implementować innych mechanizmów autoryzacji, takich jak tokeny, SMS czy aplikacje mobilne.

Weryfikacja behawioralna jest nowym czynnikiem autoryzującym. Oprócz tych rozwiązań, które banki już stosują, a co wynika z dyrektywy PSD2, czyli elementów wiedzy (login i hasło) i posiadania (powiadomienia na posiadane urządzenie mobilne klienta) pojawia się trzeci element  identyfikujący użytkownika – jego cechy zachowania.

Innowacyjna technologia ochroni każdego

System bezpieczeństwa bazujący na biometrycznym profilu zachowania klientów, pozwala na identyfikację oszusta w czasie rzeczywistym niezależnie od aplikacji czy urządzenia z jakiego korzysta. Podlega on systematycznemu uaktualnianiu. Gdy nasze zachowanie z czasem się zmieni, podobnie model będzie się zmieniał razem z nami.

Co istotne, system ten nie koncentruje się na treści, a wyłącznie na sposobie pisania na klawiaturze, na sile lub szybkości uderzania w przyciski, na charakterystyce korzystania z myszy komputerowej czy aplikacji mobilnej.

Algorytmy do budowy profili opracowane zostały z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i przy użyciu procesów machine learning. Model biometryczny potrafi wychwycić anomalie w zachowaniu użytkownika, co pozwala wykryć oszukańczą operację oraz ostrzec np. bank przed nieuprawnionym przelewem z konta albo złożeniem wniosku kredytowego.

Szukasz rozwiązania dla swojej firmy?

Zamów kontakt z doradcą

to pole jest wymagane
to pole jest wymagane
to pole jest wymagane
to pole jest wymagane
to pole jest wymagane

Przyjmuję do wiadomości, że wysyłając zgłoszenie zgadzam się na kontakt e-mailowy lub telefoniczny (na podany w formularzu do kontaktu adres e-mail lub numer mojego telefonu) w celu odpowiedzi na zgłoszenie, w tym na przekazanie informacji marketingowych

Zgoda jest wymagana
Zgoda jest wymagana
Zgoda jest wymagana
Zgoda jest wymagana

Wiem, że zgoda jest dobrowolna i mogę ją wycofać w każdej chwili, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które odbyło się przed wycofaniem.